Kako biti prvi na GOOGLE

Ne nije prvoaprilska šala :) pročitajte ovaj tekst do kraja i dobićete obećanu informaciju. Mi nismo kao neka žuta štampa bombastični naslovi a onda ništa.

Kako biti prvi na google? 

Ovo je pitanje koje postavljate svakodnevno sami sebi a i drugima, svi Vi koji imate sajt a niste prvi na google.

Zašto je bitna prva strana? Ne samo prva strana nego je imperativ biti u prve tri pozicije na google search-u jer 70% poseta završi na prva tri sajta plus prva 3 koji su obično oglasi. Sajtovi su sve kvalitetniji i kvalitetniji, konkurencija je sve veća i veća. 

 

Mogu da Vam kažem da je google oglašavanje (google adwords) dostiglo cenu po kliku čak 1,5 eur za mnoge ključne reči. To praktično znači da za 50 klikova ka vašem sajtu treba izdvojiti i do 75 eur na dan.

Na zapadu računajući Češku, Poljsku, Slovačku mala i srednja preduzeća izdvajaju već odavno 2000-3000 eur mesečno na google kampanje. Sad vidimo da i mi polako ulazimo u tu zonu 75 eur x 30 dana = 2250 eur. 

 
Vi ćete čitajući ovaj tekst dobiti potpunu informaciju kako da postignete cilj a to je prva strana googla. Ovaj recept što Vam dajemo je za najveću konkurenciju. Ukoliko se bavite nekim poslom gde još nije gužva na google dobre rezultate možete postići sa mnogo manje resursa.

Sad ćemo Vam dati tajni recept kako da Vaš sajt posle samo 3-6 meseci dođe na prvu stranu na guglu a recept se mora kontinuirano spremati svih 6 meseci:

Za mesec dana koristiti sledeće sastojke:

- umutiti 3 društvene mreže
- razvući 4 PR teksta
- krčkati 4 blog teksta
- prilog od 1 medijske kuće
- slatko od 3 backlinka

Pitate se šta je sad ovo. Naravno malo se šalimo ali sastojci su pravi to ću Vam sad malo pojasniti.

Što se tiče nastupa na društvenim mrežama koje preporučujemo to su :
facebook, instagram i youtube.  

Ovaj mix po našem iskustvu za različite kampanje klijenata daje najbolje rezultate u Srbiji. Ne preporučujemo da koristite društvene mreže samo da bi bili prisutni. Za ove tri koje smo naveli treba da napravite organizovani i dobro osmišljeni nastup. 

 

Šta znači dobro organizovan nastup na drustvenim mrezama? 

 

To znači da morate svakoj od ovih mreža da prilagodite svoj nastup. Na facebook-u ljudi više vole da se druže tako da tu treba prići potencijalnim klijentima na jedan neupadljiv marketinški nastup, ono što želite da im prezentujete da to uradite vidu preporuke ili na neki zanimljiv način. 

 

Obavezno obajava nek ide sa pozivom na neku akciju, ako posetioci ne znaju šta treba da urade najverovatnije ništa neće ni uraditi. Ako zatražite njihovo mišljenje ili šta bi oni uradili najverovatnije ćete navesti ljude na neku interakciju. Trudite se da budete što kreativniji.

Instagram i youtube neću sad obrazlagati detaljno samo ću Vam reći da je YOUTUBE postao najposećenija platforma posle google-a i to sa mobilnih telefona. Najviše se pretražuju stvari kako nešto napraviti, razni tutorijali tako da eto vam ideje šta treba raditi.

Sama objava na društvenim mrežama neće doneti nikakve koristi ako ne uložite bar 20-tak eur da bi objavu videlo što više ljudi, to važi i za instagram. Ovo su naravno minimalni budžeti. Najbolja kombinacija je oglas na fejsu u kombinaciji sa bustovanjem postova.

PR tekstovi donose veliku korist samoj pozicioniranosti sajta, probajte da napravite dogovor sa nekim medijskim kućama koje vape za dobrim tekstovima, a vi ćete dobiti backlink iz teksta ka vašem sajtu.

Napominjemo da izaberete 2-3 glavne ključne reči za vaš biznis i da te reči linkujete iz tih tekstova a ne samo da napišete posetite naš sajt www.vassajt.com Ključne reči iz teksta su bingo. Ukoliko ne možete besplatno da obezbedite PR tekstove na poznatim portalima moraćete da investirate neki evrić.

Kao što je nekad bilo obavezno imati sajt sad je to blog na sajtu. Zašto blog?

Zato što google želi na prvoj strani sajtove koji su informativni, koji imaju u kontinuitetu kvalitetne tekstove. Sam google daje SEO smernice nama kako da pravimo sajtove da bi i on bio bolji pretraživač a da bi posetioci u što kraćem roku dobili pravovremenu i kvalitetnu informaciju.

Sećate se kakav je internet bio do pre samo 7-8 godina trebalo Vam je mnogo više vremena da dođete do informacije koju ste tražili. Google forsira kvalitetne tekstove. Kaže se content (sadržaj) je KRALJ i to je u potpunosti tačno, džabe sve ako sadržaj sajta nije dobar.

Odvojite vreme i napišite kvalitetan tekst između 500 i 1000 reči rasporedite 3-7% ključne reči, ne valja ni premalo ni previše. Ubacite unikatnu sliku, napravite infographic, imate besplatnih alatki na netu, youtube video gde ćete pored teksta pružiti još neku korisnu informaciju, čak seriju korisnih informacija da bi Vaši posetioci postali Vaši pratioci na youtube.

Ako ne znate da pišete tekstove platite između 20-30 eur kvalitetan unikatan tekst. Te tekstove koje postavite na sajt obavezno šerujte na vašu društvenu mrežu i po mogućstvu platite bustovanje posta 20-tak eur da bi što više ljudi videlo taj tekst i možda šerovalo.

Vremenom ćete imati puno tekstova neki od njih će možda doći na prvu stranu na google i to će vam doneti nove posetioce a da niste platili nikakvu reklamu. Još jednom ako ste potrošili dan na pisanje kvalitetnog teksta treba vam četiri dana za promociju istog to je dobitni recept.

Tako da Vam je dovoljno jedan dobar blog tekst nedeljno. Ako možete i češće i ulažete u promociju to je još bolje. Ono što još možete da uradite a besplatno je da pratite forume i blogove koji se bave sličnom tematikom kao i vi i da tamo dajete konstruktivne savete i odgovore na pitanja pa će vam moderatori dozvoliti da stavite i link ka vašem sajtu.

Što se tiče "priloga" od jedne medijske kuće tu Vam predlažemo ako možete da priuštite jedan PR tekst u Blicu ili Kuriru to će vašoj optimizaciji dati krila. Ovo se odnosi isključivo na ONLINE izdanja. To su najsposećeniji mediji u Srbiji oko 14 miliona pregleda na mesečnom nivou PR6 (Page Rank to je rejting stranice). 

 

Kad google vidi da se Vaš biznis pojavljuje u ovakvom mediju stičete puno poverenje kod google i vaš sajt za reči koje ste linkovali iz teksta dobija krila, obično dozvoljavaju 2-3 reči. Ovo je dovoljno jednom godišnje uraditi ali obavezno u prvih 6 meseci optimizacije idealno posle trećeg meseca.

Backlinkovi su preporuke drugih sajtova ka vašem sajtu, ono što smo rekli za PR tekstove i medije to su takođe sve backlinkovi i to najkvalitetniji mogući. Probajte da na mesečnom nivou dobijete još 3 backlinka sa drugih sajtova, foruma, guest postova sa tuđih sajtova najbolje sličnih tematika.

Obavezno istražite najmanje 5 konkurenata sa prve strane. Istražite ključne reči koje oni koriste, to su najverovatnije reči koje se najviše traže. Naša preporuka je da se napravi jedna google adwords kampanja gde ćete ubaciti sve te ključne reči od vaših konkurenata i posle 15 dana oglašavanja imaćete realan uvid koliko se koja ključna reč traži i za šta su vas klijenti zvali. 

 

Te reči ćete koristiti u PR tekstovima i blog postovima. Preporučujemo 3 ključne reči koje su najtraženije. Ne preporučujemo da sami radite ovu kampanju jer njeni rezultati direktno zavise od podešavanja same kampanje, s obzirom da traje samo 15-tak dana i da je dovoljno 100 eur potrošiti na tu kampanju tj. 5-7 eur koliki je dnevni budžet, biće dovoljni za analizu ključnih reči. 

SEO softveri

Naravno možete to uraditi i na drugi način pomoću guglovih alatki google trends ili nekog kvalitetnog SEO softveri kao što je MOZ . Ovo je po nama najbolji softwer za SEO analizu, besplatan je 30 dana, što je sasvim dovoljno da uradite mnoge analize, ustanovite iskidane linkove, eventualno loše backlinkove i još mnogo toga. 

 

Ako ništa drugo istražite konkurenciju, da vidite odakle oni dobijaju backlinkove, koje ključne reči koriste. Kampanju predlažemo jer mogu odmah telefoni početi da Vam zvone i da krenete da zarađujete dok optimizacija ne da odgovarajuće rezultate, ukoliko imate dovoljno sredstava mi predlažemo kontinuiranu google kampanju da se odmah razumemo. 

 

Ona ima svoje prednosti u smislu što se možete pozicionirati na google search za sve relevantne ključne reči ili google displey kampanja gde možete raditi na Brendingu i promociji roba i usluga. Gugl u tom slučaju postavlja vaš sajt na sve sajtove i portale sa kojima on ima ugovor o reklamiranju. Tako između ostalog zarađuju i vlasnici posećenih portala. 

Ukoliko ovo sve primenite mi garantujemo u roku 6 meseci rezultat ali pod našim nadzorom i našom kontrolom. Ove informacije su stvarno poslovna tajna i nećete ih dobiti ni u najboljim agencijama. 

Mi smatramo da klijent mora da zna šta treba da se uradi da bi bio na prvoj strani, a sam klijent će odlučiti dal će to sam da uradi ili će angažovati stručno lice pod čijim nadzorom će se odvijati ceo postupak, kreirati sadržaj, osmišljavati online nastup, redosled poteza itd.

Svako bi trebao da radi posao koji najbolje zna. S obzirom da živimo u Srbiji i da svi rade sve jer se nema dovoljno sredstava, ovaj tekst će Vam sigurno pomoći da razumete tematiku i problematiku.

Kao što vidite ovo nije jeftin postupak ali sad bar znate tajni recept najkvalitetnijih agencija. Dugo skrivani recepti i postupci koje mi kao agencije preduzimamo da bi naši klijenti bili na prvoj strani gugla.

Kao što ste videli vi možete platiti samo guglu da budete na prvoj strani ali ako je iole ozbiljnija konkurencija videli ste u primeru za selidbe kolika je cena po kliku. 

 

Zato smatramo da je dugoročno bolje da radite na svom sajtu i da ga što bolje pozicionirate. Što pre krenete biće lakše to ostvariti.
 

Još jednom ponavljamo ako možete sebi da priuštite nastavite i google kampanju kontinuirano.

Ukoliko mislite da Vam je ovaj tekst pomogao da shvatite digitalni marketing a zove se digitalni samo zbog prostora gde se odvija njegova aktivnost, šerujte ga svojim prijateljima možda i njima pomogne da pokrenu svoj biznis.
 

Nadamo se da smo i Vama otkrili određene nedoumice koje ste imali. 

 

Slobodno nas pitajte ako Vam je nešto ostalo nejasno. Mi imamo rezultate zato možemo da pišemo o ovoj temi i da Vam dajemo savete i smernice.

Saša Rebić
General manager at NET VISION, Belgrade
Mob. + 381 61 16 87 157  



0 коментара: